(044) 486-71-56 - «гаряча» лінія щодо надання правової допомоги жителям Автономної Республіки Крим, Донецької та Луганської областей          (044) – 486 – 42 – 09 – «гаряча» лінія щодо роботи Мін’юсту, органів державної влади та місцевого самоврядування          (044) – 486 – 71 – 32 – «гаряча» лінія для тих, хто планує звернутись до Європейського суду з прав людини          0-800-213-103 – телефонний номер системи безоплатної правової допомоги для людей, які зазнали кримінального або адміністративного переслідування. Дзвінки зі стаціонарних телефонів в межах України безкоштовні.          Міністерство юстиції України відкрило пряму телефонну лінію для повідомлень про факти корупції в органах юстиції - (044) 279-82-55          «Гаряча» телефонна лінія для працівників органів юстиції Автономної Республіки Крим – (044) 486-71-56
Міністр юстиції України Петренко Павло Дмитрович
Петренко Павло Дмитрович
Міністр юстиції України

Інформація про стан реалізації упродовж 9 місяців поточного року пріоритетів у роботі Міністерства юстиції на 2009 рік

Упродовж 9 місяців поточного року Міністерство юстиції спрямовувало свої зусилля на виконання пріоритетів у роботі Міністерства юстиції на 2009 рік, затверджених Міністром юстиції Оніщуком М.В. 18 лютого 2009 року, та Плану заходів, спрямованих на їх реалізацію, затверджених наказом Мін’юсту від 17 березня 2009 року №233/7, інших завдань і функцій, покладених на Міністерство.

Попередні підсумки стану виконання визначених пріоритетів, загалом діяльності Міністерства юстиції та його територіальних органів протягом І півріччя 2009 року розглянуто 17 липня 2009 року на розширеному засіданні колегії Мін’юсту. Рішенням колегії накреслено конкретні завдання щодо підвищення ефективності роботи органів юстиції у ІІ півріччі поточного року.

Міністерство юстиції прикладає чимало зусиль щодо удосконалення правових механізмів забезпечення конституційних прав і свобод людини (перший пріоритет Мін’юсту). Забезпечено супроводження у Верховній Раді проекту Закону «Про всеукраїнський референдум» (р. № 1374 від 18 січня 2008 року), авторами якого є народні депутати України О. В. Лавринович та С.В. Олійник. 15 червня 2009 року Верховною Радою прийнято та направлено на підпис Президентові України Закон «Про всеукраїнський референдум». Міністерством юстиції листом від 25 червня 2009 року висловлено низку зауважень до зазначеного Закону та запропоновано Президентові України застосувати право вето до нього. 27 лютого 2009 року внесено на розгляд Кабінету Міністрів проект Закону «Про місцевий референдум та інші форми безпосереднього волевиявлення територіальної громади». 27 травня 2009 року доопрацьований за результатами узгоджувальної наради проект Закону «Про місцевий референдум» (нова назва) надіслано для погодження Мінфіну, Мінрегіонбуду, Мінекономіки і ЦВК. З метою представлення громадськості і експертному середовищу проекту Закону "Про місцевий референдум" та обговорення його положень з урахуванням вітчизняного та зарубіжного досвіду з питань проведення місцевих референдумів 23 липня 2009 року у приміщенні Клубу Кабінету Міністрів України проведено "круглий стіл". На сьогодні триває процес погодження проекту Закону «Про місцевий референдум» із заінтересованими органами.

На виконання розділу 4.4. «Розвиток громадянського суспільства» Програми діяльності Кабінету Міністрів України «Подолання впливу світової фінансово-економічної кризи та поступальний розвиток» відповідно до остаточної редакції Програми від 8 травня 2009 року (далі - Програма діяльності Кабінету Міністрів України) Мін’юстом розроблено проект Закону «Про громадські організації», який внесено Урядом на розгляд Верховної Ради (р. № 3371 від 14 листопада 2008 року).

Проект Закону України «Про порядок організації і проведення мирних заходів» (р. № 2450 від 6 травня 2008 року) 3 червня 2009 року прийнято у першому читанні.

На розгляді Верховної Ради України знаходиться розроблений Міністерством на виконання розділу 4.4. «Розвиток громадянського суспільства» Програми діяльності Кабінету Міністрів України проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики, вирішенні питань місцевого значення» (щодо внесення змін до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації») (р. № 3654 від 26 січня 2009 року). Але Комітетом Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на засіданні 20 травня 2009 року рекомендовано Верховній Раді повернути законопроект суб’єкту законодавчої ініціативи для доопрацювання. Міністерство юстиції 19 червня 2009 року повідомило Комітет Верховною Ради про підтримку законопроекту в зареєстрованій у Верховній Раді редакції. 2 вересня 2009 року Комітет Верховної Ради Україниз питань державного будівництва та місцевого самоврядування на засіданні розглянув проект Закону і рекомендував Верховній Раді прийняти законопроект у першому читанні за основу.

31 березня 2009 року Міністр юстиції представляв розроблений Мін’юстом на виконання розділу 4.1. «Реформування публічної адміністрації» Програми діяльності Кабінету Міністрів України проект Адміністративно-процедурного кодексу (р. № 2789 від 18 липня 2008 року) на пленарному засіданні Верховної Ради. За рішенням парламенту проект Кодексу направлено на повторне перше читання.

Підготовлено та 10 вересня 2009 року повторно внесено на розгляд Кабінету Міністрів проект Закону «Про міністерства та інші центральні органи виконавчої влади» (щодо визначення повноважень та порядку діяльності центральних органів виконавчої влади) (на виконання розділу 4.1. «Реформування публічної адміністрації» Програми діяльності Кабінету Міністрів).

На виконання розділу 5.3. «Забезпечення свободи слова та розвиток національного інформаційного простору» Програми діяльності Кабінету Міністрів України завершується робота над доопрацюванням проекту Закону «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації»; розроблений Міністерством юстиції законопроект «Про доступ до інформації» схвалено на засіданні Кабінету Міністрів 18 лютого 2009 року та направлено до Верховної Ради, але там він не зареєстрований з причин порушення вимог Регламенту Верховної Ради у частині строків внесення альтернативних законопроектів, оскільки у Верховній Раді на той час було зареєстровано проект Закону «Про доступ до публічної інформації», внесений народним депутатом України Шевченком А.В. (р. № 2763 від 11 липня 2008 року), який 12 червня 2009 року прийнято за основу; з метою підготовки цього законопроекту до другого читання 16 червня 2009 року Міністерство юстиції направило до Верховної Ради України проект Закону «Про доступ до інформації», підготовлений Мін’юстом на виконання пункту 2 розпорядження Кабінету Міністрів від 23 липня 2008 року № 990-р «Про схвалення Концепції проекту Закону України «Про доступ до інформації».

Продовжується робота над розробкою проекту Закону «Про внесення змін до Закону України «Про політичні партії в Україні». Проведено експертизу та надано відповідні пропозиції до проектів законів: про внесення змін до Закону України «Про політичні партії в Україні» (щодо упорядкування реєстрації партій та контролю за їхньою діяльністю), внесеного народним депутатом України А. Гриценком (р. № 3260); про внесення змін до деяких законів України щодо регулювання діяльності політичної партії, внесеного народним депутатом України О.Зарубінським (р.№ 1236); про внесення змін до Закону України «Про політичні партії в Україні» (щодо звітності партій за політичні та передвиборні програми), внесеного народним депутатом України О.Зарубінським (р.№ 1467).

З метою створення централізованої бази даних про легалізовані (зареєстровані) громадські формування забезпечується ведення Єдиного реєстру громадських формувань.

Міністерством підготовлено та після доопрацювань 24 червня 2009 року внесено на розгляд Кабінету Міністрів проект урядової постанови «Про затвердження Положення про Електронний реєстр даних про стан і результати проведення громадської експертизи». Але, листом Віце-прем’єр-міністра І.В. Васюника від 19 серпня 2009 Міністерству юстиції запропоновано замість розробки проекту вказаної постанови Кабінету Міністрів внести зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2008 року № 976 "Про затвердження Порядку сприяння проведенню громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади". 17 вересня 2009 року проект постанови Кабінету Міністрів "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2008 року № 976" Міністерством юстиції внесено на розгляд Уряду.

Основною метою другого пріоритету Міністерства юстиції «Реформування системи правосуддя, кримінальної юстиції та системи відбування покарань» є забезпечення справедливого, незалежного, ефективного та доступного судочинства відповідно до визнаних європейських стандартів та подальше удосконалення роботи Державної кримінально-виконавчої служби шляхом створення умов для виправлення засуджених, здобуття ними освіти та набуття професії, їх соціальної адаптації у суспільстві, розвитку матеріально-технічної бази установ виконання покарань та слідчих ізоляторів, створення служби пробації, підвищення престижу професії працівника кримінально-виконавчої служби.

Прийняті у першому читанні проекти законів «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій України» та «Про внесення змін до Закону України «Про статус суддів» (р. №№ 0916, 0917 від 23 листопада 2007 року, нові редакції) підготовлені парламентським Комітетом з питань правосуддя у вигляді об’єднаного законопроекту «Про судоустрій та статус суддів» і схвалені на засіданні Комітету 18 червня 2008 року для їх розгляду Верховною Радою у другому читанні (розділ 4.2. «Реформування системи судочинства та суміжних з нею інститутів» Програми діяльності Кабінету Міністрів України). 18 березня 2009 року Верховною Радою проведено парламентські слухання «Про стан правосуддя в Україні». Міністерство юстиції братиме активну участь у реалізації рекомендацій, прийнятих за результатами слухань, зокрема щодо подальшого доопрацювання та розгляду парламентом законопроекту «Про судоустрій та статус суддів».

Після доопрацювання розробленого Міністерством юстиції разом з фахівцями Центру комерційного права проекту Кодексу комерційного судочинства України його назву змінено на проект Кодексу господарського судочинства України і 26 травня 2009 року подано до Кабінету Міністрів (розділ 4.2. «Реформування системи судочинства та суміжних з нею інститутів» Програми діяльності Кабінету Міністрів України). Кабінет Міністрів на своєму засіданні 17 червня 2009 року схвалив проект Кодексу господарського судочинства.

Забезпечується супроводження у Верховній Раді проекту Закону «Про судовий збір» (р. № 0891 від 23 листопада 2007 року; р. № 2378 від 19 жовтня 2006 року у Верховній Раді України V скликання), який 9 лютого 2007 року прийнято за основу та готується Комітетом Верховної Ради України з питань податкової та митної політики до розгляду парламентом у другому читанні (розділ 4.2. «Реформування системи судочинства та суміжних з нею інститутів» Програми діяльності Кабінету Міністрів України).

У Верховній Раді зареєстровано розроблений Мін’юстом проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту права особи на досудове провадження, розгляд справи судовим органом або виконавче провадження протягом розумного строку» (р.№3665 від 28 січня 2009 року).

Указом Президента України від 8 квітня 2008 року № 311 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 лютого 2008 року «Про хід реформування системи кримінальної юстиції та правоохоронних органів» та затверджено Концепцію реформування кримінальної юстиції України. Розпорядженням Кабінету Міністрів від 27 серпня 2008 року № 1153 затверджено План заходів щодо реалізації Концепції реформування кримінальної юстиції України, в якому підпунктом 1 пункту 2 передбачено розроблення нової редакції Кримінального процесуального кодексу України, а відповідно до підпункту 4 пункту 2 цього Плану - проект нової редакції Закону України «Про прокуратуру».

Національною комісією із зміцнення демократії та утвердження верховенства права за участю Міністерства юстиції розроблено проект нового Кримінального процесуального кодексу України, який 10 березня 2009 року Національною комісією надіслано Президенту України для подальшого його внесення на розгляд Верховної Ради як невідкладного. Одночасно, у зв’язку з листом Секретаріату Президента України від 19 травня 2009 року Мін’юстом додатково здійснена процедура погодження проекту кодексу із заінтересованими органами та 25 червня 2009 року направлено до Кабінету Міністрів (розділ 4.2. «Реформування системи судочинства та суміжних з нею інститутів» Програми діяльності Кабінету Міністрів України).

Враховуючи те, що зміни до кримінального процесуального законодавства значно впливатимуть на інституційне реформування прокуратури, завершення розробки проекту Закону «Про прокуратуру» можливо виключно після завершення роботи над новим Кримінальним процесуальним кодексом України. У той же час Верховною Радою 14 квітня 2009 року у першому читанні прийнято проект Закону «Про прокуратуру», внесений народними депутатами України Швецем В.Д., Прокопчуком Ю.В. та ін. (р. № 2491 від 19 вересня 2008 року). Міністерство юстиції переконано, що підготовка цього проекту до розгляду у другому читанні має здійснюватись виключно з урахуванням відповідного висновку Венеціанської комісії. Саме у зв’язку з цим Міністерством юстиції надіслано звернення до Голови Верховної Ради України та Голови Комітету Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності з пропозицією стосовно проведення експертизи цього проекту Закону Венеціанською комісією та створення робочої групи для доопрацювання проекту, до складу якої, окрім народних депутатів України, включити представників Міністерства юстиції, наукових установ та громадських організацій. Незважаючи на обґрунтування необхідності здійснення Венеціанською комісією експертизи зазначеного законопроекту, вказані листи Мін’юсту залишені поза увагою з тією мотивацією, що зазначений законопроект має на меті приведення базового закону у відповідність до Конституції України, а не кардинальну зміну моделі прокуратури в Україні, тому на нього не розповсюджуються міжнародні зобов’язання України щодо узгодження його із документами Ради Європи. Однак, на думку Міністерства юстиції, така позиція є неприйнятною, оскільки питання реформування органів прокуратури України є одним із найважливіших зобов’язань України перед Радою Європи і неможливе без прийняття нового Закону, який реформуватиме діяльність прокуратури. Саме з урахуванням цього Міністерство юстиції було вимушене звернутися 18 травня 2009 року до Європейської комісії «За демократію через право» Ради Європи з проханням про проведення експертизи проекту Закону України «Про прокуратуру». З метою розробки проектів Законів «Про прокуратуру» та «Про органи досудового слідства» в Міністерстві юстиції утворено робочу групу, до складу якої увійшли відомі фахівці-правники, як від органів державної влади так і від наукової громадськості. Наразі робоча група продовжує роботу над проектом концепції нової редакції Закону України «Про прокуратуру», яка схвалена концептуально 17 вересня 2009 року на спільному засідання міжвідомчої робочої групи з підготовки проектів законів України «Про систему органів досудового розслідування і статус слідчих» та «Про прокуратуру» та комітету з реформи кримінальної юстиції Національної комісії із зміцнення демократії та утвердження верховенства права.

Здійснюються заходи законодавчого, матеріально-технічного та гуманітарного напрямків щодо подальшого удосконалення роботи Державної кримінально-виконавчої служби. 14 квітня 2009 року Верховною Радою прийнято Закон «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України щодо діяльності Державної кримінально-виконавчої служби», проект якого розроблено Мін’юстом. Закон підписаний Президентом України та набув чинності з 11 червня 2009 року. Розроблено проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України (щодо розвитку трудової діяльності засуджених)», який 2 червня ц. р. прийнятий Верховною Радою за основу (р. № 3400), а 24 червня 2009 року на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та праці прийнято рішення рекомендувати прийняти зазначений законопроект в цілому. 23 червня 2009 року прийнято Верховною Радою у першому читанні розроблений Мін’юстом проект Закону «Про внесення змін до Кримінального та Кримінально-виконавчого кодексів України щодо запровадження програм корекції соціальної поведінки осіб, звільнених від відбування покарання з випробуванням» (р. № 3329). Взято активну участь у підготовці законопроектів щодо створення служби пробації. 26 листопада 2008 року розпорядженням Кабінету Міністрів № 1511 схвалена Концепція Державної цільової програми реформування Державної кримінально-виконавчої служби України на період до 2017 року. Відповідно до вказаного розпорядження Міністерством юстиції розроблено проект постанови Кабінету Міністрів «Про затвердження Державної цільової програми реформування Державної кримінально-виконавчої служби на період до 2017 року» та 25 травня 2009 року надіслано на розгляд Уряду. Кабінет Міністрів 3 липня 2009 року доручив Міністерству юстиції доопрацювати проект вказаного акта з урахуванням реальних фінансових можливостей Державного бюджету та внести на розгляд Уряду у 2010 році.

Розроблено проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління системою органів і установ виконання покарань». Разом з тим, беручи до уваги скрутну фінансово-економічну ситуацію в державі і запланований Концепцією Державної цільової програми реформування Державної кримінально-виконавчої служби на період до 2017 року етап передачі до сфери відання Мін’юсту Державної кримінально-виконавчої служби до 2012 року, Міністерство юстиції 5 березня ц. р. звернулося до Кабінету Міністрів з пропозиціями: зняти з контролю розробку вказаного законопроекту; підготувати законопроект щодо внесення змін до деяких законодавчих актів України, які регулюють роботу Державної кримінально-виконавчої служби України, з метою їх приведення у відповідність до Конституції України та Закону «Про Кабінет Міністрів України»; після прийняття відповідних змін до законодавства передати Державну кримінально-виконавчу службу до сфери відання Мін’юсту рішенням Уряду. Кабінет Міністрів погодився з пропозиціями Міністерства юстиції та доручив тримати на контролі розроблення відповідних нормативно-правових актів, спрямованих на оптимізацію системи управління Державної кримінально-виконавчої служби.

Задля реалізації третього пріоритету «Створення правових засад запобігання та протидії корупції» здійснюється комплекс заходів нормотворчого та організаційного характеру щодо забезпечення єдиних підходів до формування та реалізації державної антикорупційної політики. 11 червня п. р. Верховною Радою України ухвалено пакет антикорупційних законів - «Про засади запобігання та протидії корупції» (р. № 0876 від 23 листопада 2007 року), «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо відповідальності за корупційні правопорушення» (р. № 0875 від 23 листопада 2007 року) та «Про відповідальність юридичних осіб за вчинення корупційних правопорушень» (р. № 0877 від 23 листопада 2007 року) (розділ 4.3. «Протидія корупції в Україні» Програми діяльності Кабінету Міністрів України).

Мін’юст сприяє розробленню проекту Закону «Про державну службу» (нова редакція),головним розробником якого є Головдержслужба: у вересні минулого року висловлено пропозиції та зауваження до проекту; листом Головдержслужби від 16 червня 2009 року законопроект надіслано до Мін’юсту для проведення правової експертизи. Мін’юстом взято участь у роботі з інституційного забезпечення інформування та реалізації державної антикорупційної політики (реалізація комплексу заходів щодо остаточного визначення повноважень Урядового уповноваженого з питань антикорупційної політики). Постановою Кабінету Міністрів від 24 квітня 2009 року № 410 затверджено Положення про Урядового уповноваженого з питань антикорупційної політики, відповідно до якого Мін’юст забезпечуватиме діяльність Урядового уповноваженого базами даних, методичними та методологічними розробками у сфері запобігання та протидії корупції.

Забезпечується робота з реалізації рекомендацій Групи держав проти корупції (GRECO) та на виконання Плану заходів щодо реалізації Концепції подолання корупції «На шляху до доброчесності». 15 травня поточного року у м. Страсбурзі (Франція) на 42-му пленарному засіданні GRECO затверджено звіт щодо виконання Україною рекомендацій, наданих вказаною організацією за результатами спільного першого та другого раунду оцінки стану корупції в Україні. Про остаточне виконання рекомендацій Україна має прозвітувати через 18 місяців. У контексті майбутнього звітування та з метою остаточного виконання рекомендацій GRECO Міністерство юстиції направило Урядовому уповноваженому з питань антикорупційної політики, визначеному відповідальним за підготовку нової редакції Плану заходів щодо реалізації Концепції подолання корупції в Україні «На шляху до доброчесності», затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів від 15 серпня 2007 року № 657, рекомендації, підготовлені за результатами системного дослідження щодо ризиків корупції у двох сферах діяльності органів публічної адміністрації: надання адміністративних послуг та контрольно-наглядовій діяльності.

Важливим напрямом роботи є забезпечення реалізації повноважень Міністра юстиції у сфері судоустрою. Протягом I півріччя 2009 року Міністром юстиції внесено 3 подання до кваліфікаційних комісій суддів щодо ініціювання питань про дисциплінарну відповідальність суддів. Крім того, підготовлено два проекти указів Президента України.

Мін’юстом розроблено та 5 березня 2009 року внесено на розгляд Кабінету Міністрів проект урядового розпорядження «Про схвалення Концепції проекту Закону України «Про лобіювання».

Розпорядженням Кабінету Міністрів від 22 квітня 2009 року № 448-р схвалено Концепцію проекту Закону «Про вплив громадськості на прийняття нормативно-правових актів» та доручено Міністерству юстиції розробити проект Закону «Про вплив громадськості на прийняття нормативно-правових актів».

З метою реалізації четвертого пріоритету «Запровадження дієвих механізмів підвищення ефективності функціонування системи примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб)» Міністерство юстиції підготувало законопроекти, які доктринально змінюють і філософію, і ідеологію, і реалізаційні засади виконання судових рішень. На виконання розділу 4.2. «Реформування системи судочинства та суміжних з нею інститутів» Програми діяльності Кабінету Міністрів підготовлено проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення процедури примусового виконання рішень» (р. № 2782 від 17 липня 2008 року), який 19 березня 2009 року Верховною Радою прийнято за основу; 9 червня 2009 року повторно внесено на розгляд до Кабінету Міністрів проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо обмеження дії мораторіїв на примусову реалізацію майна». Підготовлено та у лютому поточного року подано на розгляд до Кабінету Міністрів проект Закону України «Про присяжних виконавців»; на засіданні Кабінету Міністрів 17 червня п. р. вирішено відкласти прийняття рішення щодо законопроекту. На розгляді Кабінету Міністрів знаходиться проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо безоплатної передачі обернених на користь держави в установленому порядку або безхазяйних транспортних засобів)». Але, відповідно до пункту 6 протоколу № 46 засідання Кабінету Міністрів від 17 липня 2009 року прийнято рішення законопроект відхилити, доручивши Першому віце-прем’єр-міністрові Турчинову О.В., Міністерству юстиції, Міністерству фінансів та Міністерству економіки підготувати для розгляду на черговому засіданні Уряду пропозиції щодо врегулювання цього питання актом Кабінету Міністрів.

На виконання розділу 4.2. «Реформування системи судочинства та суміжних з нею інститутів» Програми діяльності Кабінету Міністрів видано накази Мін’юсту «Про внесення змін до Положення про Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень» від 25 квітня 2008 року № 710/5 та від 24 липня 2008 року № 1270/5; веб-сайт для доступу до інформації про арештоване майно, що реалізується органами ДВС, та юридичних осіб-боржників у відкритих виконавчих провадженнях створено та впроваджено у робочу експлуатацію.

13 квітня 2009 року за №642/5/32 видано спільний наказ Міністерства юстиції та Генеральної прокуратури «Про затвердження Порядку взаємодії органів державної виконавчої служби та органів прокуратури при направленні та розгляді подань державних виконавців про притягнення винних осіб до кримінальної відповідальності». 18 червня 2009 року направлено для підписання до Держмитслужби проект спільного наказу Міністерства юстиції та Державної митної служби «Про внесення змін до Порядку передачі митними органами майна, конфіскованого за рішеннями судів, органам державної виконавчої служби».

Вжиті заходи сприяли поліпшенню стану виконання державними виконавцями рішень судів, інших органів (посадових осіб). Згідно з оперативними даними, на 1 жовтня 2009 року фактично підлягало виконанню органами державної виконавчої служби 6 947 723 виконавчих документів на загальну суму 85 044 621 652 грн., що на 350 776 документів та на 33 208 271 368 грн. більше порівняно з аналогічним періодом 2008 року. Завершено 3 470 079 виконавчих документів на суму 20 530 413 314 грн., що на 3 992 документи менше, але на 7 408 360 326 грн. більше, ніж за аналогічний період 2008 року. Фактично виконано 1 773 171 виконавчий документ та стягнуто 5 817 747 001 грн., що менше на 162 867 документів, але більше на 1 594 393 469 грн., ніж за аналогічний період 2008 року. Залишок виконавчих документів на кінець вказаного періоду становить 3 477 768 документів на суму 64 367 050 499 грн., що на 354 892 документи та на 25 745 808 730 грн. більше у порівнянні з аналогічним періодом 2008 року, коли залишок складав 3 122 876 виконавчих документи на суму 38 621 241 769 грн. На 1 жовтня 2009 року понад строки, встановлені чинним законодавством, на виконанні перебуває 230 231 виконавчих документів, що становить 6,6 % від кількості документів, що перебувають в залишку на кінець звітного періоду. Протягом цього ж періоду 2008 року на виконанні перебувало 364 485 виконавчих документів з порушеними термінами виконання або 11,7 %.

Протягом 9 місяців поточного року державними виконавцями стягнуто виконавчого збору на суму 108 670 255 грн., що на 18 624 552 грн. більше, ніж за аналогічний період 2008 року.

П’ятий пріоритет - «Реформування системи нотаріату з метою створення єдиного нотаріату». У зв’язку з прийняттям 1 жовтня 2008 року змін і доповнень до Закону «Про нотаріат» значно розширено повноваження приватних нотаріусів і зроблено перший крок до створення єдиного нотаріату. Наступним кроком має бути завершення підготовки і забезпечення ухвалення проекту Закону «Про нотаріат» у новій редакції з метою створення єдиного нотаріату. Враховуючи те, що всі норми Закону «Про внесення змін до Закону України «Про нотаріат» набрали чинності 1 червня 2009 року, розробку нової редакції Закону «Про нотаріат» доцільно здійснити у ІV кварталі 2009 року. Мін’юстом розроблено 2 проекти постанов Кабінету Міністрів які прийнято 5 березня 2009 року за № 161 та 5 серпня 2009 року за № 812 Крім того, розроблено низку наказів Міністерства юстиції. Міністерством юстиції на підставі рішень кваліфікаційних комісій нотаріату, утворених при головних управліннях юстиції, а також рішень Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату видано 541 свідоцтво про право на заняття нотаріальною діяльністю. Проведено 8 засідань Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату, на яких розглядались скарги на рішення кваліфікаційних комісій нотаріату та проводились кваліфікаційні іспити. Крім того, проведено 3 засідання Комісії з розгляду питань щодо анулювання свідоцтв про право на заняття нотаріальною діяльністю, за результатами яких анульовано 2 свідоцтва, у задоволенні 3-х подань відмовлено, 4 подання відхилено, розгляд 3 подань зупинено до ухвалення судом рішення. Мін’юстом зареєстровано 37 адвокатських об’єднань. Внесено зміни та доповнення до 23 статутів уже зареєстрованих адвокатських об’єднань. Розглянуто 287 запитів регіональних управлінь юстиції щодо надання правової допомоги відповідно до Конвенції про правову допомогу та правові відносини у цивільних, сімейних та кримінальних справах. У порядку підготовки нотаріально оформлених документів для їх подальшої консульської легалізації оформлено 6 154 документи, призначених для дії за кордоном. Проставлено апостиль на 22 030 документах, призначених для використання на території інших держав.

З метою реалізації шостого пріоритету «Формування системи безоплатної правової допомоги» щодо створення дієвого механізму забезпечення конституційного права кожного на правову допомогу Міністерством вживаються заходи для поліпшення ситуації з наданням безоплатної правової допомоги. При органах юстиції функціонує 722 правові громадська приймальня з надання безкоштовної правової допомоги малозабезпеченим верствам населення. Крім того, працівники органів юстиції беруть активну участь у роботі понад 858 громадських приймалень, створених при райдержадміністраціях, центрах соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, виконавчих органах районних, міських рад тощо. Загалом, у громадських приймальнях безоплатну правову допомогу надано більше 120 тисячам малозабезпечених громадян. Забезпечено організацію понад 16 тисяч виступів фахівців органів юстиції у друкованих ЗМІ, на місцевому радіо та телебаченні. Відповідальними працівниками Мін’юсту підготовлено та опубліковано у ЗМІ і розміщення на сайті Міністерства 45 статей. Відбувся 31 виступ та здійснено 5 записів виступів для подальшої трансляції у радіопередачі «Право»; відбулось по 1 виступу у телепрограмах «Правда життя», «ТСН», «Економічний вісник», «Темний силует», що транслюється на телеканалі НТН, «1+1», ТРК «Київ» та 5 каналі відповідно; по 2 - у телепрограмах «Акцент» на каналі Перший діловий канал (ТОВ ТРК «Заграва»), «Оперативний об’єктив» та «Доброго ранку, Україно» на ТРК «Ера», «Кримінальні новини» на каналі «Сіті»; по 3 - у телепрограмах «Територія закону» на 5 каналі і «Володимирська, 15» на КДР ТРК. Крім того, здійснено 3 записи виступів у телепрограмі «Територія закону» (5 телеканал).

Міністерством на виконання розділу 4.2. «Реформування системи судочинства та суміжних з нею інститутів» Програми діяльності Кабінету Міністрів України розроблено законопроект «Про безоплатну правову допомогу». 24 квітня 2009 року Кабінетом Міністрів проект внесено на розгляд Верховної Ради (р. № 4406). 10 червня 2009 року законопроект прийнято за основу. 22 вересня 2009 року проекту Закону «Про безоплатну правову допомогу» розглянуто на засіданні Комітету з питань правової політики Верховної Ради та прийнято рішення створити робочу групу по доопрацюванню законопроекту та підготовки його до другого читання.

Основною метою реалізації сьомого пріоритету Міністерства юстиції «Удосконалення системи захисту інтересів держави в судах України» є підвищення ефективності функціонування системи захисту інтересів держави в судах України. На виконання зазначеного пріоритету Мін’юстом ще у 2008 році розроблено проект постанови Кабінету Міністрів «Про заходи щодо підвищення ефективності захисту інтересів держави в судах України», яка прийнята Урядом 18 червня 2008 року за №582 та якою передбачено: 1) покладення на Міністерство юстиції функції міжвідомчої координації із захисту інтересів держави в судах загальної юрисдикції під час розгляду справ, стороною або третьою особою в яких є Кабінет Міністрів України, міністерства та інші центральні органи виконавчої влади; 2) створення Реєстру судових проваджень, де одним із учасників справ є держава в особі Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади; 3) розробка в новій редакції Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, державного підприємства, установи, організації. На виконання зазначеної постанови розроблено в новій редакції Загальне положення про юридичну службу міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, державного підприємства, установи, організації, що затверджене постановою Уряду від 26 листопада 2008 року № 1040. Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2009 р. №1083-р "Про виділення коштів Стабілізаційного фонду для створення у 2009 році реєстру судових проваджень, у яких однією із сторін або третьою особою є держава в особі Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади" Мін’юсту виділено 11,4 млн. гривень за рахунок коштів Стабілізаційного фонду для створення у 2009 році реєстру судових проваджень, у яких однією із сторін або третьою особою є держава в особі Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади. З урахуванням зазначеного розпорядження Мін’юстом розробляються проекти Положення про Реєстр судових проваджень, у яких однією із сторін або третьою особою є держава в особі Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади та Порядку створення та ведення Реєстру судових проваджень, у яких однією із сторін або третьою особою є держава в особі Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади.

До Мін’юсту надійшло 698 позовів, у тому числі: забезпечено представництво інтересів Кабінету Міністрів України в судах України – 516; з них: задоволено – 37, відмовлено – 151, знаходиться на стадії розгляду – 328; забезпечено представництво інтересів Міністерства юстиції – 182; з них: задоволено – 10, відмовлено – 41, знаходиться на стадії розгляду – 131; підготовлено позовів про відшкодування збитків, завданих Державному бюджету України внаслідок виконання рішень Європейського суду з прав людини – 27; з них: задоволено – 6, відмовлено – 1, знаходяться на стадії розгляду – 20; підготовлено позовів на захист інтересів іноземних осіб в Україні відповідно до Конвенції про цивільно-правові аспекти міжнародного викрадення дітей – 23; з них: на стадії прийняття – 1, відмовлено – 2, на стадії розгляду – 20.

Функціонує ефективна система захисту інтересів держави у закордонних юрисдикційних органах. Досягнуто позитивних показників у справах:

1. 27 січня 2009 року Апеляційний суд м. Каїра оголосив у відкритому засіданні рішення у справі за позовом компанії «Алім Ейрлайнз» (Єгипет) проти Кабінету Міністрів України, Міністерства транспорту, Міністерство фінансів, ВАТ «Авіалінії України», яким відмовив у задоволенні позову до українських відповідачів про стягнення з них компенсації збитків та моральної шкоди у розмірі понад 45 млн. дол. США плюс відсотки, починаючи з 21 жовтня 2000 року.

2. У справі за позовом компанії «Венко Прикерчинська ЛТД» (США) проти держави Україна 13 лютого 2009 року Арбітражним Трибуналом винесено Наказ №3 про відмову у задоволенні клопотання компанії «Венко Прикерченська Лтд» про вжиття запобіжних заходів проти держава Україна.

3. 17 лютого 2009 року Посольством України у Великобританії підписано мирову угоду у справі за позовом ВАТ «Совфрахт» проти держави Україна.

Здійснюються заходи щодо забезпечення представництва інтересів держави в міжнародних та іноземних судах по 12 справах та щодо досудового врегулювання 4 спорів.

Крім того: Урядом внесено зміни до пункту 3 Порядку фінансування витрат, пов’язаних із захистом прав та інтересів України під час урегулювання спорів, розгляду у закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб’єкта та України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 5 серпня 2003 року №1198 (постанова Кабінету Міністрів від 14 січня 2009 року №6, проект якої розроблено Мін’юстом); Кабінетом Міністрів прийнято рішення про виділення Мін’юсту коштів з резервного фонду державного бюджету у розмірі 25 млн. гривень для здійснення обов’язкових реєстраційних платежів, інших платежів та внесків, а також оплати послуг юридичних радників (розпорядження Кабінету Міністрів від 18 березня 2009 року №323-р, проект якого розроблено Мін’юстом); розроблено та 26 травня 2009 року направлено до Кабінету Міністрів проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік». 24 червня 2009 року на засіданні Уряду законопроект схвалено.

Восьмий пріоритет – «Здійснення адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу». Забезпечено участь представників Мін’юсту у переговорному процесі щодо укладання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. 24-27 лютого 2009 року (м. Брюссель, Королівство Бельгія) відбулось 4 засідання робочої групи з економічних, сектореальних питань та питань щодо розвитку людського потенціалу в рамках Одинадцятого раунду переговорів між Україною та ЄС щодо укладання Угоди про асоціацію. 12-14 травня 2009 року у м. Києві відбувся черговий Дванадцятий раунд переговорів. Крім того, представники Міністерства юстиції на постійній основі беруть участь у конференціях з обговорення окремих розділів проекту Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, які організовує Міністерство економіки. Також забезпечено участь представників Мін’юсту у переговорному процесі щодо укладання Угоди про створення зони вільної торгівлі. 26-30 січня 2009 року (м. Київ) відбувся 5 раунд переговорів щодо укладання Угоди про створення зони вільної торгівлі, 30 березня - 3 квітня 2009 року (м. Брюссель, Королівство Бельгія) - 6 раунд переговорів, 15-17 квітня 2009 року (м. Брюссель, Королівство Бельгія) - черговий 12 раунд переговорів. Мін’юстом координується робота, пов’язана з виконанням Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу. 14 січня 2009 року парламентом прийнято в цілому Закон «Про внесення змін до Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу» (№ 852-VI), який передбачає пролонгацію першого етапу Програми на період до завершення дії Угоди про партнерство та співробітництво між Україною і Європейськими Співтовариствами (Європейським Союзом) та їх державами-членами від 14 червня 1994 року. Підготовлено матеріали до засідання Координаційної ради з адаптації законодавства України до законодавства ЄС, що відбулось 9 лютого 2009 року. За результатами засідання Координаційною радою схвалено Доповідь про стан виконання Загальнодержавної програми та проект розпорядження Кабінету Міністрів «Про затвердження плану заходів щодо виконання у 2009 році Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу». Розпорядженням Кабінету Міністрів від 15 квітня 2009 року №408-р затверджено план заходів щодо виконання у 2009 році Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу. Звіт про виконання цієї програми у першому півріччі 2009 року листом Мін’юсту від 17 липня 2009 року №4968-0-4-09-44 надіслано Кабінету Міністрів України. З початку року надано 604 експертних висновків щодо відповідності acquis communautaire проектів законів України та інших нормативно-правових актів, які надійшли до Міністерства юстиції. У рамках виконання Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства ЄС забезпечується організація роботи щодо перекладу на українську мову актів acquis communautaire у пріоритетних сферах адаптації. Забезпечено переклад 244 актів acquis communautaire загальним обсягом 5 508 сторінок. На англійську мову перекладено 114 актів законодавства, їх проектів та інших документів. Забезпечено переклад 99 документів, необхідних для реалізації функцій Міністерства юстиції, з європейських мов на українську, з української на англійську/французьку, а також з мов колишніх республік СРСР на українську загальним обсягом 777 сторінок. Завершено формування Орієнтовного плану перекладу актів acquis communautaire на 2009 рік, який налічує 442 документи загальним обсягом 11 786 сторінок. Завершено опрацювання перекладів актів acquis communautaire, включених до Плану заходів щодо виконання Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства ЄС у 2009 році. Постійно оновлюється «Електронна система документації Європейського Союзу, перекладеної на українську мову». На постійній основі проводиться моніторинг виконання Плану-графіку імплементації Плану дій Україна-ЄС у сфері юстиції, свободи та безпеки, а також проведено роботу щодо підготовки до чергового шостого засідання Української частини Підкомітету №6 «Юстиція, свобода та безпека» (відбулося 13 квітня 2009 року у приміщенні Мін’юсту). За участю представників Міністерства юстиції 12-13 травня 2009 року у м. Брюсселі (Королівство Бельгія) відбулось чергове четверте Спільне засідання Підкомітету № 6 «Юстиція, свобода та безпека».

Дев’ятий пріоритет – «Встановлення адміністративної відповідальності посадових осіб суб’єктів нормотворення за порушення законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів». Міністерством юстиції розроблено проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за порушення законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів», який прийнято Верховною Радою 19 квітня 2007 року за № 957-V та підтверджено результати голосування щодо нього 29 травня 2007 року. 13 червня 2007 року Президент України повернув зазначений Закон до Верховної Ради з пропозиціями щодо його відхилення, що пов’язано з необхідністю розроблення і прийняття закону про нормативно-правові акти, який має комплексно врегулювати питання державної реєстрації нормативно-правових актів. 1 жовтня 2008 року Верховною Радою прийнято Закон «Про нормативно-правові акти», яким встановлено порядок проведення державної реєстрації підзаконних нормативно-правових актів і передбачено відповідальність за порушення законодавства про їх державну реєстрацію. У зв’язку із цим питання внесення відповідних змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за порушення законодавства про державну реєстрацію підзаконних нормативно-правових актів буде вирішено після набрання чинності зазначеним Законом.

Здійснено ряд організаційних заходів щодо забезпечення виконання функції державної реєстрації нормативно-правових актів. Наказом Міністерства юстиції від 13 квітня 2009 року №647/5, зареєстрованим у Мін’юсті 14 квітня 2009 року за № 328/16344, внесено зміни до Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації. Проаналізовано інформацію територіальних органів юстиції щодо дотримання ними Указу Президента України від 3 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» за 2008 рік і за І квартал 2009 року та 30 січня і 27 квітня 2009 року відповідно надіслано узагальнення до територіальних управлінь юстиції для недопущення помилок у подальшому. Крім того, проаналізовано стан дотримання міністерствами, центральними органами виконавчої влади та іншими державними органами законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів за 2008 рік та 9 лютого 2009 року надіслано їм узагальнення для усунення виявлених недоліків. 11 березня 2009 року проведено семінар з працівниками Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управліннях юстиції в областях, мм. Києві та Севастополі, відповідальними за здійснення державної реєстрації нормативно-правових актів, на тему «Питання державної реєстрації нормативно-правових актів».

Підсумки роботи органів юстиції щодо державної реєстрації нормативно-правових актів Міністерством юстиції зареєстровано 920 актів (за 9 місяців 2008 року - 902) із 1097 актів, поданих на державну реєстрацію (за 9 місяців 2008 року – 1220); головними управліннями юстиції - 1189 із 1415 поданих (відповідно 1307 акти із 1519); районними управліннями юстиції – 2980 із 3270 поданих (відповідно 4092 актів із 4529). При цьому якість нормативно-правових актів суб’єктів нормотворення, що подаються на державну реєстрацію, потребує покращення: за 9 місяців 2009 року Міністерством юстиції відмовлено в державній реєстрації 17 нормативно-правових актів, що становить 2% від загальної кількості поданих на державну реєстрацію актів (17 актів, 2 %); головними управліннями юстиції - 30, що становить 2 % від загальної кількості поданих на державну реєстрацію актів (31 актів, 2 % ); районними управліннями юстиції - 68, що становить 2 % від загальної кількості поданих на державну реєстрацію актів (101 актів, 2 %). За результатами проведення правової експертизи нормативно-правових актів Міністерством, головними та районними управліннями юстиції за 9 місяців 2009 року попереджено прийняття 500 незаконних правових норм (800). Міністерством юстиції повернуто на доопрацювання 232 нормативно-правових акти, що становить 21 % від загальної кількості поданих на державну реєстрацію (218; 18%); головними управліннями юстиції - 177 нормативно-правових актів, що становить 13% від загальної кількості поданих на державну реєстрацію (110; 7 %); районними управліннями юстиції – 142 нормативно-правових актів, що становить 4 % від загальної кількості поданих на державну реєстрацію (188; 4 %). Унаслідок невиконання суб’єктами нормотворення вимог щодо приведення у відповідність до Конституції та законодавства зареєстрованих нормативно-правових актів за звітний період Міністерство юстиції, головні та районні управління юстиції скасували рішення про державну реєстрацію 38 нормативно-правових актів (32). Міністерством юстиції за результатами проведених протягом 9 місяців 2009 року 15 перевірок (22) виявлено 113 нормативно-правових актів, які підлягали державній реєстрації, проте на державну реєстрацію не подавались, та 48 листів, якими встановлено нові правові норми (200 актів та 43 листи). На сьогодні залишаються не скасованими 43 актів.

Важливий напрям діяльності Міністерства - удосконалення національного законодавства та національної правової системи.

Упродовж 9 місяців 2009 року Міністерством внесено до Кабінету Міністрів 35 законопроектів, до МЗС – 10, з них передано до Секретаріату Президента України - 10. Кабінетом Міністрів на розгляд Верховної Ради внесено 25 законопроектів, розроблених Міністерством юстиції.

Крім уже зазначеної інформації щодо реалізації пріоритетів діяльності Міністерства юстиції у поточному році, проведена й інша законопроектна робота, зокрема, щодо виконання завдань, визначених Програмою діяльності Кабінету Міністрів України «Подолання впливу світової фінансово-економічної кризи та поступальний розвиток» відповідно до редакції Програми від 8 травня 2009 року. На виконання розділу 3.6 «Оптимізація структури державного сектору економіки» Програми діяльності Кабінету Міністрів України здійснюються заходи щодо сприяння прийняттю Закону «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» (р. № 0866): Комітетом Верховної Ради України з питань економічної політики завершується робота з підготовки законопроекту для його повторного внесення на розгляд Верховної Ради. На виконання розділу 3.7 «Підвищення ефективності управління об’єктами державної власності» Програми діяльності Кабінету Міністрів України Мін’юст сприяє прийняттю Закону «Про державні унітарні підприємства» (р. № 3254 від 2 березня 2007 року), який 19 червня 2007 року прийнятий за основу і готується Комітетом Верховної Ради України з питань економічної політики до розгляду у другому читанні. 6 серпня 2009 року проект Закону «Про господарські об’єднання» внесено на розгляд до Верховної Ради України (р.№ 5045). 23 вересня 2009 року законопроект схвалено на засіданні Комітету з питань економічної політики та прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу зазначений законопроект (розділ 3.7 «Підвищення ефективності управління об’єктами державної власності» Програми діяльності Кабінету Міністрів України).

За власною ініціативою Міністерством юстиції розроблено та 10 червня 2009 року внесено на розгляд Кабінету Міністрів проект Закону «Про внесення зміни до статті 9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», який сприятиме унормуванню колекторської діяльності та існуванню на цьому ринку лише тих суб’єктів господарської діяльності, що провадять колекторську діяльність у правовому полі. 2 липня 2009 року законопроект схвалено на засіданні Урядового комітету з питань економічної політики та 5 серпня 2009 року законопроект схвалено на засіданні Уряду. 6 серпня 2009 року проект Закону внесено на розгляд до Верховної Ради України (р № 5046).

На розгляді парламенту знаходиться доопрацьований Мін’юстом проект Закону «Про волонтерський рух» (р. №4345 від 13 квітня 2009 року); на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму 20 травня 2009 року прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді розглянути законопроект у першому читанні та прийняти його за основу.

Протягом зазначеного періоду прийнято в цілому 13 законів України, розроблених Мін’юстом: «Про внесення змін до Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу (852-VI від 14 січня 2009 року) (р. № 2640); «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України (879-VI  від 15 січня 2009 року) (р. № 0880); «Про ратифікацію Європейської конвенції про правовий статус дітей, народжених поза шлюбом» (№ 862-VI від 14 січня 2009 року) (р. № 0093); «Про внесення зміни до статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» (913-VI від 4 лютого 2009 року) (р.№ 3068); «Про внесення змін до Закону України «Про організацію формування та обігу кредитних історій» (№ 1062-VI від 4 березня 2009 року) (р. № 2316); «Про внесення зміни до Закону України «Про імміграцію» (щодо неповнолітніх дітей) (1182-VI від 19 березня 2009 року) (р.№ 2124); «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України щодо діяльності Державної кримінально-виконавчої служби України» (№1254-VI від 14 квітня 2009 року) (р. № 2783); «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання захворюванню на синдром набутого імунодефіциту (СНІД) та соціальний захист населення» (№1257-VI від 14 квітня 2009 року) (р. № 3066)); «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» (1276-VI від 16 квітня 2009 року) (р. № 0914); «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення захисту прав дітей» (№1397-VI від 21 травня 2009 року) (р. № 2409); «Про ратифікацію Угоди між Україною та Великою Соціалістичною Народною Лівійською Арабською Джамагирією про правову допомогу в цивільних і кримінальних справах» (№1491-VI від 10 червня 2009 року) (р. № 0130); «Про ратифікацію Угоди між Україною та Великою Соціалістичною Народною Лівійською Арабською Джамагирією про передачу засуджених осіб» (№1492-VI від 10 червня 2009 року) (р. № 0131); «Про внесення змін до статті 301 Кримінального кодексу України (щодо відповідальності за зберігання творів, зображень або предметів порнографічного характеру)» ( №1520-VI від 11 червня 2009 року) (р. № 3221).

Міністерство взаємодіє з Верховною Радою України та її органами. На пленарних засіданнях Верховної Ради України посадові особи Мін’юсту здійснили супровід 143 законопроектів з питань, що належать до компетенції Міністерства юстиції, та доповідали 34 законопроекти, розроблені Мін’юстом. Посадові особи Міністерства юстиції протягом 9 місяців 2009 року взяли участь у 84 засіданнях комітетів Верховної Ради під час розгляду 191 законопроекту з питань, що належать до компетенції Мін’юсту. Протягом зазначеного періоду урядові законопроекти, розроблені Міністерством юстиції, розглядалися парламентськими комітетами 33 рази.

Міністерство успішно реалізує повноваження щодо координації законопроектної роботи центральних органів виконавчої влади. За пропозиціями центральних органів виконавчої влади, Сторони профспілок та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців і підприємців, які є суб’єктами Генеральної угоди між Кабінетом Міністрів України, всеукраїнськими об’єднаннями організацій роботодавців і підприємців та всеукраїнськими профспілками і профоб’єднаннями на 2008 - 2009 роки, Міністерство юстиції підготувало проект орієнтовного плану законопроектних робіт на 2009 рік, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2009 року № 185-р. Відповідно до цього плану центральними органами виконавчої влади передбачається розробити 141 проект нормативно-правового акту, з них проектів: законів – 133; кодексів – 2; державних програм – 6. Міністерство юстиції визначено головним розробником 12 законопроектів. Мін’юст в установленому порядку щомісячно інформує Кабінет Міністрів про перелік законопроектів, розроблення яких передбачено новими завданнями, визначеними законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради, актами Кабінету Міністрів та дорученнями Прем’єр-міністра України після затвердження орієнтовного плану законопроектних робіт.

Міністерством юстиції здійснено комплекс організаційних заходів, спрямованих на вдосконалення правової роботи в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади та підвищення кваліфікації працівників їх юридичних служб. Міністром юстиції погоджено 12 кандидатур на заміщення вакантних посад керівників юридичних служб 12 центральних органів виконавчої влади, 1 – залишено без розгляду. Також вживаються організаційні заходи щодо погодження призначення кандидатури на посаду керівника юридичної служби Державної судової адміністрації України. Крім того, опрацьовано питання та погоджено звільнення керівників юридичних служб 5 центральних органів виконавчої влади, 1 – залишено без розгляду. Погоджено кандидатури для зарахування до кадрового резерву на 2009 рік на посади керівників юридичних служб 14 центральних органів виконавчої влади. Здійснено перевірку стану організації правової роботи у Міністерстві охорони навколишнього природного середовища України, Міністерстві транспорту та зв’язку Міністерстві охорони здоров’я та урядовому органі в системі МОЗ – Комітеті з питань протидії ВІЛ – інфекції/СНІДУ та інших соціально-небезпечних хвороб. Задля підвищення професійного рівня працівників юридичних служб організовано та проведено 9 занять постійно діючого семінару (прочитано 13 лекцій). Узагальнено пропозиції щодо підвищення кваліфікації у 2010 році працівників юридичних служб центральних органів виконавчої влади.

Наказом Мін’юсту від 31 березня 2009 року № 578/5 затверджено Форму висновку юридичної служби міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, урядового органу в системі міністерства та його територіальних (місцевих, регіональних) органів, місцевих державних адміністрацій за результатами проведення юридичної експертизи проекту нормативно-правового акта. Відповідно до моніторингу якості нормопроектувальної діяльності юридичних служб міністерств, інших центральних органів виконавчої влади у 2008 році із загальної кількості поданих проектів нормативно-правових актів лише 39% (у 2007 році – 38%) погоджено без зауважень. Тому запровадження вищезазначеного документа надасть можливість, крім того, посилити відповідальність керівників юридичних служб центральних органів виконавчої влади за якість підготовки проектів нормативно-правових актів, що надходять на правову експертизу до Мін’юсту. У зв’язку з цим центральним органам виконавчої влади надіслано листа щодо використання в роботі Форми висновку.

Здійснюється підготовка нової редакції Порядку погодження у Міністерстві юстиції призначення та звільнення з посад керівників юридичних служб міністерств, інших центральних органів виконавчої влади.

Проаналізовано та узагальнено 57 інформацій міністерств, інших центральних органів виконавчої влади щодо організації правової роботи у 2008 році та у першому півріччі 2009 року, а також підприємств, установ, організацій, що належать до сфери їх управління. Крім цього, проаналізовано інформації щодо кадрового складу юридичних служб міністерств, інших центральних органів виконавчої влади на 10 липня 2009 року та підготовлено відповідне узагальнення.

Надано 177 роз’яснень щодо застосування Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, підготовлено та направлено відповіді на 22 звернення фізичних та юридичних осіб.

Судово-експертними установами Міністерства юстиції виконано 67 736 експертизи, з яких 20 711 з кримінальних справ. Проведено 316 повторних експертиз після установ Мін’юсту, МВС, СБУ, Міноборони, приватних судових експертів. Із загальної кількості повторних експертиз 135 проведено після установ системи Мін’юсту, з яких 14 висновків не підтверджено. Установами Мін’юсту виконується 66 наукових робіт. Проведено 6 засідань Центральної експертно-кваліфікаційної комісії при Міністерстві юстиції, на яких присвоєно та підтверджено кваліфікацію судового експерта 171 фахівцю за різними видами експертних спеціальностей, відмовлено у присвоєнні і підтвердженні кваліфікації - 24, 6 судових експертів притягнуто до дисциплінарної відповідальності. Здійснювався аналіз чинного законодавства з питань судової експертизи та вносились пропозиції щодо його удосконалення.

Важливий напрям діяльності Міністерства юстиції - міжнародне співробітництво. Мін’юстом здійснюється підготовка проектів міжнародних договорів про правові відносини та правову допомогу у цивільних і кримінальних справах, проектів законів про ратифікацію або приєднання до міжнародних договорів у правовій сфері; забезпечується правове співробітництво у цивільних та кримінальних справах з компетентними органами іноземних держав на підставі законів та міжнародних договорів України; здійснюється взаємодія з Гаазькою конференцією з міжнародного приватного права та інших міжнародних організацій.

У цьому напрямі розроблено 8 законопроектів, 11 проектів актів Президента України, 1 наказ. Забезпечено супровід у Верховній Раді України 5 законопроектів.

У галузі міжнародно-правової діяльності: 12 червня п. р. підписано Договір між Україною та Республікою Білорусь про передачу осіб, засуджених до позбавлення волі, для подальшого відбування покарання; 28 квітня підписано Європейську Конвенцію з усиновлення дітей (переглянуту); проведено міжнародні переговори: 3-5 березня ц.р. у м. Абу-Дабі - І раунд українсько-еміратських переговорів щодо підготовки проектів Договорів між Україною та Об’єднаними Арабським Еміратами: про видачу правопорушників; про взаємну правову допомогу у кримінальних справах; про правову допомогу у цивільних справах; 30-31 березня та 10 червня ц.р. у м. Києві - чергові засідання робочої групи з питань юрисдикції та правових аспектів функціонування Чорноморського Флоту Російської Федерації на території України Підкомісії з питань функціонування Чорноморського Флоту Російської Федерації та його перебування на території України Українсько-Російської міждержавної комісії; з 12 по 14 травня 2009 року - робочі зустрічі П.Бітона - експерта, тренера UEPLAC, консультанта Гаазької конференції з міжнародного приватного права - з представниками Міністерства юстиції та забезпечено організацію низки зустрічей з суддями України з метою ознайомлення з практикою виконання Україною Конвенції про цивільно-правові аспекти міжнародного викрадення дітей; 18 та 19 травня п. р. проведено робочу зустріч українських та угорських експертів у порядку консультацій центральних органів з виконання Договору між Україною та Угорською Республікою про правову допомогу у цивільних справах 2001 року та Договору між СРСР та УНР про надання правової допомоги у цивільних, сімейних та кримінальних справах 1958 року.

У частині реалізації функцій Міністерства юстиції як Центрального органу з виконання міжнародних договорів України про правову допомогу та правові відносини у кримінальних та цивільних справах та Національного органу України для сприяння контактам з Постійним бюро Гаазької конференції з міжнародного приватного права забезпечено опрацювання документів, у т.ч. доручень/запитів/клопотань, на виконання міжнародних договорів про правову допомогу: з питань кримінального судочинства: на підставі положень Європейської конвенції про взаємну допомогу у кримінальних справах, 1959 р. – 370 доручення (1 316 документів); на підставі положень Європейської конвенції про видачу правопорушників, 1957 р. - 261 запит (2 786 документів); на підставі положень Європейської конвенції про передачу провадження у кримінальних справах, 1972 р. - 16 клопотань (50 документів); на підставі положень Європейської конвенції про передачу засуджених осіб, 1983 р. – 326 запитів (802 документи); на підставі Конвенції про пошук, арешт, конфіскацію доходів, отриманих злочинним шляхом, 1990 р. - 2 запити (3 документи); на підставі Європейської конвенції про міжнародну дійсність кримінальних вироків,1970 р - 29 запитів (58 документів); на підставі Європейської конвенції про нагляд за умовно-засудженими або умовно звільненими правопорушниками, 1964 р. – 1 запит (1 документ); з питань цивільного судочинства: на підставі Конвенції про правову допомогу та правові відносини у цивільних, сімейних та кримінальних справах, 1993 р.- 2065; двосторонніх договорів про правову допомогу та правові відносини у цивільних і кримінальних справах – 532; на підставі Конвенції про вручення за кордоном судових та позасудових документів у цивільних та комерційних справах, 1965 р. – 500; на підставі Конвенції про отримання за кордоном доказів у цивільних та торгових справах, 1970 р. – 39; на підставі Конвенції про стягнення аліментів за кордоном, 1956 р.– 76; на підставі Угоди про порядок вирішення спорів, пов’язаних із здійсненням господарської діяльності – 20. Звернень юридичних та фізичних осіб – 260. Також у звітному періоді на підставі: Європейської конвенції про визнання та виконання рішень стосовно опіки над дітьми та про поновлення опіки над дітьми, 1980 р. - надійшла 1 заява; Конвенції про цивільно-правові аспекти міжнародного викрадення дітей - надійшло 20 заяв; про забезпечення права доступу до дитини – 7; відмовлено – 2; триває розгляд – 27. Забезпечено роботу з поглиблення співробітництва з міжнародними організаціями: взято участь у низці семінарів, конференцій тощо.

Забезпечено участь у засіданні комітету Ради Європи: 16-20 березня у м. Страсбурзі представником Мін’юсту взято участь у 38-му пленарному засіданні Комітету експертів РЄ з сімейного права, а також у 7-й Європейській конференції з питань сімейного права «Міжнародна сімейна медіація».

У рамках реалізації «Плану заходів з виконання обов’язків та зобов’язань України, що випливають з її членства в Раді Європи», затвердженого Указом Президента від 20 січня 2006 року № 39, щоквартально, починаючи з 2006 року, оновлюється інформація про здійснення заходів органами виконавчої влади в рамках виконання вищевказаного документу. Також щоквартально Кабінету Міністрів надається інформація щодо реалізації Плану заходів, спрямованих на виконання обов’язків та зобов’язань України, що випливають з її членства в Раді Європи, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 липня 2008 року №1002-р. Мін’юст координує реалізацію Плану заходів, спрямованих на імплементацію та практичне втілення зазначених рекомендацій та щоквартально звітується перед Кабінетом Міністрів. Продовжується робота в рамках реалізації міжнародно-правових зобов’язань України, що випливають з Женевських конвенцій про захист жертв війни від 12 серпня 1949 року, Додаткових протоколів до них 1977 року та інших міжнародних договорів з питань міжнародного гуманітарного права, у тому числі в рамках діяльності Міжвідомчої Комісії з імплементації в Україні міжнародного гуманітарного права. Ведеться постійна робота щодо підготовки та проведення в Україні сесії Форуму Ради Європи «За майбутнє демократії» 21-23 жовтня ц.р.

Міністерство юстиції спільно із заінтересованими органами виконавчої влади розробило «План заходів, спрямованих на імплементацію рекомендацій Робочої групи з безпідставних затримань Ради ООН з прав людини, за результатами її офіційного візиту в Україну 22 жовтня-5 листопада 2008 року», затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів 5 червня 2009 року.

Здійснено низку заходів задля поглиблення міжнародного міжвідомчого співробітництва. 23 січня 2009 року у м. Чернігові в рамках двосторонньої зустрічі Міністра юстиції України Оніщука М.В. та Міністра юстиції Республіки Білорусь Голованова В.Г. підписано Угоду про співробітництво між Міністерством юстиції України та Міністерством юстиції Республіки Білорусь у галузі судової експертизи.

Забезпечуючи права громадян на свободу об’єднання, Міністерство легалізувало 160 громадських організацій, а також зареєструвало (взяло до відома) зміни і доповнення, внесені до статутних документів 225 громадських формувань, зареєструвало символіку 24 громадських формувань, зареєструвало 5 постійно діючі третейські суди, 28 благодійних організацій, 12 політичних партій. Перевірено додержання статутних положень 256 об’єднаннями громадян та іншими громадськими формуваннями. Проведено перевірки статутної діяльності 12 політичних партій.

Міністерство юстиції та органи юстиції сприяють формуванню й інших інститутів громадянського суспільства - преси. Міністерство юстиції зареєструвало (перереєструвало) 770 друкованих ЗМІ із загальнодержавною та/або зарубіжною сферою розповсюдження та 21 інформаційне агентство як суб’єктів інформаційної діяльності. Мін’юст визначено головним розробником проекту Закону «Про внесення змін до Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні». Наказом Мін’юсту від 9 лютого 2009 року №127/7 утворено робочу групу з підготовки законопроекту. 13 березня відбулося засідання експертної групи з розробки законопроекту.

З прийняттям Закону «Про внесення змін до Закону України «Про організацію формування та обігу кредитних історій» №1062-VI від 4 березня 2009 року (набрав чинності 31 березня 2009 року) функції Уповноваженого органу з державного регулювання діяльності бюро кредитних історій передано від Міністерства юстиції до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг.

Вжито ряд заходів для ефективного функціонування Державного реєстру актів цивільного стану громадян в органах юстиції. Наказами Міністерства юстиції від 12 лютого 2009 року № 257/5 та від 22 серпня 2009 № 1487/5 затверджено зміни до Інструкції з ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян. Здійснються щомісячний аналіз про кількість випадків складання актових записів цивільного стану без використання Державного реєстру актів цивільного стану громадян, підготовлено аналіз щодо внесених до Державного реєстру актів цивільного стану громадян книг реєстрації актів цивільного стану, проведено низку інших заходів.

У зв’язку із створенням Державного реєстру виборців: підготовлено та подано до Кабінету Міністрів інформацію щодо забезпечення формування підпорядкованими відділами реєстрації актів цивільного стану відомостей про виборців станом на 5 вересня 2009 року, передбачених статтею 22 Закону «Про Державний реєстр виборців», для їх подальшого подання органам ведення Реєстру при визначенні строків Центральною виборчою комісією; головним управлінням юстиції направлено Методичні рекомендації з формування сукупностей відомостей про громадян (виборців); проведено конструктивні консультації щодо створення Державного реєстру виборців за участю співробітників Координатора проектів ОБСЄ в Україні та представників Мін’юсту; з метою врегулювання окремих проблемних моментів, що виникли при співпраці відділів реєстрації актів цивільного стану та територіальних органів ведення Державного реєстру виборців проведено відповідну нараду в Центральній виборчій комісії.

Проставлено апостиль на 35 319 документах про реєстрацію актів цивільного стану громадян для їх використання за кордоном. Проведено 26 співбесід з працівниками МЗС та іншими особами, які від’їжджають на роботу до консульських установ і дипломатичних представництв України на посади консульських посадових осіб.

Мін’юстом забезпечено супроводження проекту Закону «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» (р. № 2673 від 19 червня 2008 року), який 14 квітня 2009 року прийнятий парламентом за основу. 6 червня 2009 року на засіданні Комітету з питань правової політики прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти зазначений законопроект у другому читанні.

До центрального апарату Міністерства юстиції надійшло 27 240 звернень громадян (за аналогічний період минулого року – 28534 звернень), з них: 5 158 скарг (12 536); 22 078 заяв (15 953); 4 пропозиції (45). Загальна кількість звернень збільшилась на 1 294. На особистому прийомі громадян у Міністерстві юстиції прийнято 2 819 громадян (3 012). Забезпечено виконання графіку особистого прийому громадян Міністром, Першим заступником Міністра, заступниками Міністра якими прийнято – 125 громадянин (у 2008 році – 121).

Документообіг Мін’юсту був значним. Міністерством юстиції зареєстровано 83 906 одиниць вхідної кореспонденції, відправлено кореспонденції – 166 531; зареєстровано 1 787 накази з основної діяльності. До Міністерства юстиції надійшло 15 746 актів та доручень вищих органів державної влади. Із загальної кількості отриманих документів до виконання за скликанням Міністерства надійшло 3 510 документів (понад 22 % проти 18 % за аналогічний період 2008 року). Зростає і загальна кількість термінових завдань: 888 документів надійшли зі строком виконання до 7 днів, що становить близько 25% від загальної кількості документів, що перебували на контролі; з них 328 - зі строком виконання від 1 до 3-х днів, 560 – зі строком виконання від 4 до 7 днів. До Міністерства юстиції надійшло 17 запитів та 676 звернень народних депутатів України. Близько 70% звернень народних депутатів становили переадресування звернень громадян. Частіше інших у зверненнях піднімалися питання щодо невиконання рішень судів чи неправомірних дій посадових осіб державної виконавчої служби (близько 41% звернень), діяльності приватних нотаріусів, громадських об’єднань, неправомірних дій та рішень суддів, порушення особистих прав громадян (близько 6% звернень відповідно), надання роз’яснень чинного законодавства (12,%).

Міністерство юстиції продовжувало здійснювати заходи щодо удосконалення роботи з кадрами. Укомплектованість кадрів центрального апарату Міністерства юстиції складає 91,1 % від загальної кількості посад. Не заміщено 69 посад державних службовців. Працівники центрального апарату до дисциплінарної відповідальності не притягалися.

На 1 жовтня 2009 року вакантними залишаються 2 посади начальників головних управлінь юстиції, 9 посад заступників начальників головних управлінь юстиції в областях, а також 32 посади начальників районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції. 19 осіб притягнуто до дисциплінарної відповідальності; 13 осіб попереджено про недопущення у подальшому неналежного виконання доручень Міністра юстиції України і про необхідність належного виконання покладених службових обов’язків та посилення контролю за роботою підлеглих.

Належна увага приділяється питанням підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів юстиції. У Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників юстиції пройшли навчання 967 осіб (196 працівників центрального апарату Міністерства юстиції та 771 працівник територіальних управлінь юстиції).

Діяльність Міністерства юстиції є відкритою, прозорою. Працівники Відділу прес-служби Мін’юсту зібрали, проаналізували, систематизували, підготували та розмістили на сайті Міністерства юстиції, а також розповсюдили через українські та зарубіжні, акредитовані в Україні, ЗМІ 1 330 інформаційних матеріалів про різні напрямки діяльності Міністерства та 74 фоторепортаж. Підготовлено та надіслано 142 відповіді на письмові запити ЗМІ.

Міністерство юстиції забезпечує конституційне право громадян та юридичних осіб на доступ до правової інформації. Забезпечено підготовку до видання 75 номерів інформаційного бюлетеня «Офіційний вісник України», 75 номерів інформаційного бюлетеня «Офіційний вісник України. Із змінами» (в теках із роз’ємними замками), у яких: офіційно оприлюднено 2 516 нормативно-правових актів; опубліковано 133 оголошення та 1 резолютивну частину постанови суду про визнання нормативно-правового акта незаконним або таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили, і про визнання його нечинним; опубліковано 42 рішення Європейського суду з прав людини, 12 регуляторних актів, що не підлягають державній реєстрації в Мін’юсті. Підготовлено пропозиції щодо визначення «Офіційного вісника України» загальнодоступним офіційним виданням для публікації нормативно-правових актів та міжнародних договорів, пов’язаних із членством України у СОТ. З 23 лютого 2009 року разом із Секретаріатом Кабінету Міністрів розроблено механізм та здійснюється першочергове опублікування в «Офіційному віснику України» актів Кабінету Міністрів України, спрямованих на розв’язання фінансово-економічної кризи. Зазначений механізм дає змогу прискорити офіційне опублікування на 3-7 днів. За звітний період першочергово опубліковано 889 актів Кабінету Міністрів України. Забезпечено підготовку до видання 26 номерів журналу «Офіційний вісник нормативно-правових актів з митної справи, фінансів, податків та бухгалтерського обліку»; 7 томів розділу 7 «Праця. Зайнятість населення» збірника «Систематичне зібрання чинного законодавства України»; ", 8 - 9 томи розділу 8 "Охорона праці" збірника "Систематичне зібрання чинного законодавства України"; періодичного видання "Кодекси України" (в теках із роз’ємними замками): Земельний кодекс України, Цивільний кодекс України (кн.1 - 4 та 5 - 6), Кримінально-процесуальний кодекс України, Житловий кодекс України, Кодекс адміністративного судочинства України, Кримінальний кодекс України, Господарський процесуальний кодекс України, Митний кодекс України.

Постійно вживаються заходи по веденню та вдосконаленню функціонування Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів як автоматизованої системи збирання, накопичення та опрацювання актів законодавства. Усього на 30 вересня 2009 року включено до інформаційного фонду Реєстру 48 711 нормативно-правових актів. За звітний період отримано, здійснено облік та опрацьовано правових актів щодо визначення нормативності – 5 054, включено до Реєстру – 2 416 нормативно-правових актів, не включено до Реєстру – 2 461 акт ненормативного характеру, до еталонного фонду Реєстру занесено – 2 431 (інші знаходяться на перевірці на автентичність контрольним примірникам). До еталонного фонду Реєстру включено 166 міжнародних договорів України.

Міністерство юстиції здійснює роботу із систематизації законодавства України. До Міністерства юстиції надійшло та опрацьовано 5 754 акти законодавства України. Приведено у контрольний стан 909 нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, що зареєстровані в Міністерстві юстиції у 2009 році. Проведено аналіз 784 актів Президента України, що надійшли до Міністерства юстиції, які видано протягом 1992-2006 років та яким надано обмежувальні позначки «Не для друку», «Опублікуванню не підлягає», «Не підлягає опублікуванню», що законодавством не передбачені і є порушенням конституційного права громадян на доступ до правової інформації. Міністерство юстиції 13 лютого 2009 року звернулося до Президента України з пропозицією дати доручення щодо підготовки відповідного акта Президента України про зняття обмежувальних позначок з актів Президента України, що мають такі позначки, або зняття цих позначок та надання актам Президента України грифу обмеження доступу «Для службового користування», якщо ці акти містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави.

Передбачені Державним бюджетом України видатки за бюджетними програмами Міністерства юстиції протягом 9 місяців 2009 року у сумі 624 588,3 тис. грн. профінансовані на 97 % від плану. Надходження виконавчого збору до спеціального фонду держбюджету склали 55 464,7 тис. грн., що становить 139 % від планових показників, та профінансовано у обсязі 52 984,7 тис. грн. Фінансування цих видатків дозволило вирішити ряд проблем, пов’язаних із недостатнім обсягом планових показників, передбачених загальним фондом державного бюджету. Здійснюються заходи щодо економного та раціонального використання бюджетних коштів. Підвідомчими установами щомісячно надаються звіти з виконання цих заходів (відповідно до наказу Міністерства юстиції від 4 листопада 2008 року № 1744/7). Наказом Міністерства юстиції від 24 січня 2009 року №78/7 затверджено заходи з економії бюджетних коштів, передбачених для утримання центрального апарату Міністерства юстиції у 2009 році. Щоквартально проводиться робота щодо своєчасного списання дебіторської та кредиторської заборгованості, строк позовної давності якої минув. Питання щодо зниження обсягів заборгованості перебуває на постійному контролі Мін’юсту, систематично здійснюється аналіз стану обсягів проведення касових витрат, наявних залишків коштів та обсягів заборгованості. Заборгованості з виплати заробітної плати немає.